Uniwersalne czujniki ciśnienia w oponach TPMS

Ilość produktów: 9

Uniwersalny czujnik ciśnienia opon jest powszechnie wykorzystywany w wielu warsztatach samochodowych oraz wulkanizacyjnych. W tej kategorii znajdują się między innymi czujniki TPMS CUB Uni Sensor 4.0 EVO, CUB Uni Sensor BLE 2.4GHz (przeznaczony do Tesli), CUB TRUCK Uni Sensor, czy też CUB dedykowany do Opla Mokka X. Wszystkie do nabycia w korzystnych cenach rynkowych, przy zachowaniu gwarancji jakości oraz szybkiej wysyłki. Czujniki TPMS mogą być wielokrotnie przeprogramowywane i aktywowane dla konkretnego pojazdu. Ich montaż jest szybki i zajmuje niewiele czasu. Uniwersalne czujniki TPMS, podobnie jak pozostałe wyposażenie wulkanizacji, zostały starannie zaprezentowane w opisach. Osoby, które mają dodatkowe pytania lub wątpliwości, mogą skorzystać ze specjalnie przygotowanej zakładki „zadaj pytanie”. Specjaliści STIX są do dyspozycji każdego klienta.

       

      Jak działają czujniki ciśnienia w oponach?

      Czujniki ciśnienia TPMS (Tire Pressure Monitoring System) to urządzenia znajdujące się wewnątrz opony, montowane przy zaworze koła. System ten monitoruje ciśnienie oraz temperaturę powietrza lub azotu w oponie i przesyła te informacje do odbiornika w samochodzie. Dzięki TPMS możliwa jest ciągła kontrola ciśnienia w kołach, co znacząco przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa i efektywności jazdy. Prawidłowe ciśnienie w oponach ma również wpływ na zmniejszenie emisji spalin oraz obniżenie zużycia opon. W najbliższej przyszłości uniwersalne czujniki TPMS będą stanowić z pewnością standardowe wyposażenie w nowych samochodach, a już od wielu lat są powszechnie stosowane. Jakie funkcje mają te urządzenia?

      • Sensory ciśnienia – w każdej oponie zamontowany jest czujnik ciśnienia wewnątrz opon, który mierzy ciśnienie powietrza w czasie rzeczywistym. 
      • Transmisja sygnału – czujniki ciśnienia w oponach są wyposażone w moduły nadawcze, które przesyłają dane o ciśnieniu i temperaturze do odbiornika zainstalowanego w samochodzie. Komunikacja odbywa się za pomocą fal radiowych.
      • Monitorowanie i ostrzeżenia – odbiornik przetwarza dane otrzymane z czujników i wyświetla informacje na desce rozdzielczej pojazdu. Jeśli ciśnienie w którejkolwiek z opon spadnie poniżej bezpiecznego poziomu, system aktywuje ostrzeżenie dla kierowcy, zwykle w postaci ikony opony lub specyficznego komunikatu.
      • Funkcje dodatkowe – zaawansowane czujniki do opon mogą również monitorować i raportować temperaturę w oponach, która jest dodatkowym czynnikiem wpływającym na ciśnienie. Wyższa temperatura może prowadzić do zwiększenia ciśnienia wewnętrznego opony.

       

      Jak reagować na zapalenie się lampki ostrzegawczej?

      Gdy czujniki do opon rozpoznają problem, następuje zapalenia lampki ostrzegawczej TPMS. Należy wtedy niezwłocznie zjechać na pobocze i sprawdzić ciśnienie w kołach. Zaleca się, by w razie możliwości udać się do najbliższej stacji benzynowej i dopompować koła zgodnie z zalecanymi wartościami, lub też zmniejszyć ciśnienie w zależności od przyczyny. Należy ograniczyć jazdę do niezbędnego minimum, aż do momentu napompowania kół. Warto pamiętać, że zapalenie lampki ostrzegawczej sygnalizuje zmianę ciśnienia w jednym lub więcej kołach o pewien % – wg zaleceń producenta pojazdu. Jazda z nieprawidłowym ciśnieniem zwiększa ryzyko wypadku, prowadzi do szybszego zużycia opon oraz podnosi zużycie paliwa.

       

      Czy czujniki ciśnienia w oponach to inwestycja na lata?

      Baterie zamontowane w oryginalnych czujnikach TPMS mogą działać od 5 do 7 lat. Aktywacja baterii następuje dopiero po zainstalowaniu i zaprogramowaniu czujnika ciśnienia opon w samochodzie. Stan baterii można oszacować na podstawie przejechanych kilometrów lub wieku pojazdu. W przypadku, gdy samochód ma ponad 5 lat lub przejechał więcej niż 160 tysięcy kilometrów, istnieje ryzyko, że uniwersalny czujnik ciśnienia w oponach zacznie przekazywać nieprawidłowe dane. Gdy przebieg zbliża się do wartości 160 tysięcy kilometrów, rekomenduje się wymianę wszystkich czterech czujników naraz, aby uniknąć dodatkowych kosztów związanych z ich pojedynczą wymianą i ponownym kodowaniem.

       

      Zalety uniwersalnych czujników TPMS

      Przede wszystkim uniwersalny czujnik ciśnienia w oponach:

      • działa przez długi czas – nawet do kilku lat na jednej baterii. Nie trzeba zatem przejmować się częstą wymianą;
      • spełnia niezbędne normy, obowiązujące na terenie Polski oraz Europy. Dzięki temu użytkownicy mogą być pewni, że ich uniwersalne czujniki ciśnienia w oponach są zgodne z obowiązującymi standardami bezpieczeństwa i jakości;
      • odporny jest na uszkodzenia oraz niesprzyjające warunki atmosferyczne, takie jak deszcz, śnieg czy ekstremalne temperatury;
      • instalowany jest dzięki zaworowi, który w razie potrzeby można szybko wymienić – uniwersalne czujniki TPMS można w prosty i szybki sposób zamontować oraz wymienić ich elementy bez specjalistycznych narzędzi.
      • można programować. Specjalista jest w stanie zrobić to odpowiednim programatorem bezprzewodowo, jak i konwencjonalnie poprzez wpięcie czujnika w slot, jeśli dany programator ma taką funkcję. 

      Pneumatyka warsztatowa oraz urządzenia diagnostyczne to działy, które w ostatnich latach wzbogacane są o nowe rozwiązania technologiczne. Dzięki nowym przyrządom łatwiej można zadbać o pojazd oraz przeprowadzić przegląd, czy też naprawę. To duże usprawnienie dla wszystkich warsztatów samochodowych oraz wulkanizacyjnych. Zachęcamy do zapoznania się z całym asortymentem. Znajdują się w nim między innymi czujniki ciśnienia opon różnego typu. Nie czekaj, zainstaluj uniwersalne czujniki TPMS i zadbaj o optymalne ciśnienie w oponach Twojego pojazdu już dziś. 

      Zaufane Opinie IdoSell
      4.77 / 5.00 44 opinii
      Zaufane Opinie IdoSell
      2023-11-28
      Rewelacja
      2023-11-20
      Wszystko zgodnie z opisem
      pixelpixelpixelpixelpixel